leady
Starat se je sexy

Starat se je sexy

23.01.2023
5 min.
Reading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutes
Pracovat jako freelancer má plno výhod: svoboda, zajímavé finanční ohodnocení… Na druhou stranu musí ale specialista na volné noze vybojovat všechny svoje bitvy sám. A právě v tu chvíli vstupuje na scénu náš titánský program CARE a jeho nadstandardní péče.

Potřeba dělat věci jinak a přinášet jinou hodnotu než jen čísla, k nám patří od samotného vzniku firmy. “People first” pro nás neplatí jen směrem k vlastním lidem, ale vnímáme to jako celkové nastavení mysli a chceme, aby se odráželo taky v přístupu k našim kontraktorům. Proto se začal rodit nápad na program, který by našim freelancerům poskytl právě takovou péči, která jim na volné noze chybí. Program CARE byl spuštěn na jaře roku 2021 a od té doby je důležitou součástí našich služeb.  

Co je tedy cílem programu CARE?  

Chceme, aby se s námi měli freelanceři dobře, měli něco navíc, měli v nás důvěru, a aby tak bylo pravděpodobnější, že od nás ten konkrétní člověk neodejde v případě potíží na projektu (protože o nich víme a můžeme je řešit) nebo v případě konce projektu (protože ví, že mu najdeme další).” přibližuje důvody vzniku služby Jana Glos, která se v TITANS péči o kontraktory věnuje už od roku 2021. 

Jak získat CARE a co to obnáší?

Zapojit se můžete jednoduše – stačí stát se Titánem. CARE je tu pro všechny Titány a Titánky, kteří pod naší helmou a štítem zdolávají IT projekty. V praxi tedy kontakt s námi nekončí po úspěšném obsazení freelancera na projekt a shrábnutím marže. Takhle to dělat nechceme. Chceme budovat dlouhodobé a kvalitní vztahy. Chceme vytvářet komunitu specialistů, kteří se na nás budou s důvěrou obracet a budou s námi spolupracovat dlouhodobě. Záleží nám na tom, aby freelanceři měli férové a jasné podmínky a byli spokojení. Proto se program CARE automaticky “spouští” pro každého, kdo s námi naváže spolupráci jako freelancer.  

Jak vlastně taková péče o freelancery vypadá popisuje Jana:

Po domluvení placementu začíná naše práce. Recruiter předá kontraktora (IT specialista, se kterým máme uzavřenou smlouvu) na CARE, já se mu ozvu a domluvím s ním úvodní call. Proberu na něm smlouvy, dotazy a připomínky, benefity, refferal program, fakturaci a timeline, s jakou bychom rádi zůstali v kontaktu (že nebudu volat každý týden, ale dle toho, jak kdo preferuje). Zajistím, aby měl freelancer veškeré informace před nástupem a udělám 1st Day Check (první hovor v den nástupu ke klientovi). Pak mu zavolám zhruba za měsíc a dál na pravidelné bázi 2-3 měsíce. Hlídám si termín skončení objednávky, abych včas začala připravovat podmínky nové objednávky, popř. nového projektu. Po celou dobu má freelancer na mě mobil, může zavolat, napsat a poptat se na to, co ho pálí.”  

Kromě samotné péče se snažíme nabízet našim Titánům taky různé benefity. Ať už je to portál uLékaře.cz, externí účetnictví nebo různé outdoorové akce, jako je Summer camp nebo vánoční setkání. A v neposlední řadě předáváme všem Titánům náš ikonický merch. 

Služba CARE má pro freelancery taky výhodu v tom, že je externí. Jsme po ruce vždy, když je třeba něco vyjednat mezi IT specialistou a klientem, kdy zastáváme třetí, objektivní stranu. Každý Titán se na nás může obrátit s jakýmkoliv problémem, i když je to třeba něco, co by za jiných okolností s interním HR řešit nechtěl. Taky může být příjemnější přes nás sdělovat feedback nebo dohodnout podmínky. Že to děláme dobře se nám vrací taky ve zpětné vazbě:

Z 90 % to kontraktoři berou jako super službu, kterou rádi využívají a jsou v údivu, že chce někdo dávat něco navíc, ‘když jsou jenom ičaři’. Efekt toho, že děláme něco navíc se promítá v délce na projektu, kterou máme delší než rok. Hodně z nich nosí náš merch i ve volném čase, doporučují nás dál.” popisuje reakce na CARE Jana Glos. 

Někdy to ale není jen růžové. Tak jako všude se i v CARE týmu občas něco sesype. Víc než kde jinde je tady ale důležitá komunikace. I Janě se už přihodily f*ck upy, které musela řešit:

Špatně se předaly informace, nesouhlasily domluvené podmínky smlouvy, MD raty (to bývá problém 😃). Chce to umět se naladit na člověka, se kterým jednáte a vysvětlit mu to. Tak to aspoň dělám já. Prostě narovinu řeknu, co jsme neudělali dobře, kde se stala chyba a co to znamená pro nás. Omluvím se a proberu možnosti, které máme. Nikdy se mi nestalo, že bych narazila. Dojít konsenzu je někdy oříšek, ale naštěstí máme takové lidi, kteří chápou, že chyba se stane.”  

CARE tým hledá posily 

Oddělení péče o naše Titány je pro nás zkrátka stěžejní a máme s ním velké plány! V letošním roce čeká celý program pořádný update, který přenese celý koncept o několik levelů výš. Rozhodně je na co se těšit.  

A s tím souvisí taky potřeba posílit náš CARE tým. Hledáme proto někoho, kdo bude:

“empatický a komunikačně zdatný. Musí znát svoji práci, i když se samozřejmě stane, že řeknete: ‘Upřímně – teď nevím, ale zjistím to.’ Měl by chápat, že ne vždycky se trefíte do dobrého rozpoložení nebo chvilky volna. Někdy na vás nemá daný člověk čas a je nepříjemný. Pak je potřeba nebrat si věci osobně. Já třeba o lidech, které mám na starosti, kolikrát přemýšlím i mimo práci. Jak se mají, jak se vyřešilo to či ono, jestli už mají zdravé dítě a žena je zpátky z nemocnice. A tak zvednu telefon a zeptám se. Musíte mít tuhle práci rádi. Jinak to nemá cenu, protože lidi to z vás poznají. ” popisuje ideálního parťáka nebo parťačku do CARE týmu Jana Glos.  

Zaujal vás CARE program? Staňte se Titánem, napište nám. A pokud se chcete přidat k hrdinům, kteří neúnavně pečují o spokojenost celého titánského tábora, ozvěte se nám taky. Rádi se s vámi potkáme.

31 352

Titánů, kteří se
k nám přidali

660

Klientů, kteří se
k nám přidali

435 090

Úspěšně dodaných
man-days