leady
Komiks v brandové identitě firmy: tenhle nápad nám vyšel 

Komiks v brandové identitě firmy: tenhle nápad nám vyšel 

06.05.2024
5 min.
Reading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutesReading Time: 4 minutes

V TITANS jsme věci odjakživa dělali po svém. Náš svět stojí na komunitě IT freelancerů, která má svá vlastní pravidla a hodnoty, svůj vlastní humor a pohled na život. To všechno jsme potřebovali vyjádřit ve vizuální identitě. Využívali jsme v ní sice téměř od počátku firmy příběh o starověkých Titánech, ale před dvěma roky ji čekal zásadní facelift. Jak ale co nejlépe vystihnout, co v TITANS děláme, jak vidíme svět, kdo jsou naši lidé? Jak pojmout novou tvář firmy, která řekne víc než slova a bude nezaměnitelná s jinými?   

Na začátku byl… nápad 

… nápad vytvořit komiks a vyprávět v něm příběh IT hrdiny, který se staví na vlastní nohy a stává se freelancerem. Titánem mezi obyčejnými IT smrtelníky.  

… a na konci celá brand identita 

Komiks nás nadchnul. Nejen nás, ale i fanoušky, kontraktory a klienty. Byl srozumitelný, měl náboj akčních hrdinských příběhů v marvelovském duchu… a jednoduše o našem poslání dokázal říct to, co bychom jinak dlouze popisovali. Navíc skvěle ladil k titánskému claimu SUCCESS BEGINS WITH COURAGE. Z čeho jiného v brandové identitě vycházet, než z myšlenky, která nám ožila před očima? Bylo jaro 2022 a my jsme věděli, že chceme vytvořit novou sérii postav Titánů a jejich prostředí, které budou symbolizovat tři motivy: komunitu, hrdinství a technologie. 

Komunita 

V jádru naší brandové identity leží přesvědčení, že IT představuje něco mnohem většího než jen soubor technologií a algoritmů. Náš svět tvoří lidé a spolu s nimi komunita, která je spojuje. Proto se postavy Titánů v moderním brnění na našich vizuálech rády potkávají, sdílejí své know-how a nadšení pro inovace. Přes hranice zemí a kontinentů spojujeme lidi s různorodými zkušenostmi, kteří se navzájem podporují a rostou. 

Hrdinství freelancingu 

IT freelancer je pro nás hrdina. V profesním i osobním životě. Moderní dobrodruh digitální éry, který v sobě posbíral průbojnost a odvahu, ale i touhu po svobodě.  “Freelanceři mají v sobě sílu, rozvahu  určitou dávku výjimečnosti. Musí být pružní, pohotově reagovat a být připraveni na neustálou změnu,” vysvětlují CEOs TITANS Freelancers Marek Greško a Róbert Dusík., proč před lety přišli s nápadem, znázornit IT freelancery jako Titány z marvelovských komiksů. 

Vyzbrojeni odvahou a touhou po nezávislosti dokazují IT freelanceři každodenně svou houževnatost, nevzdávají se před výzvami a jsou odhodláni neustále se vzdělávat a adaptovat. Jejich cesta vyžaduje odborné znalosti, ale i schopnost vytrvat a překonávat překážky s hlavou vztyčenou. Odměnou za tuto nelehkou cestu je pro ně svoboda svoboda být sám sobě pánem, svoboda rozhodovat o vlastním čase a projektech, a především svoboda tvořit vlastní osud. Stejně jako Titáni nejstarší starořečtí bohové s nadlidskými schopnostmi. 

Technologie 

Nové technologie, programovací jazyky a moderní vybavení nás posunuly od původních řeckých prabohů Titánů až k současným IT bojovníkům. Marek a Róbert k tomu dodávají osobní rozměr: „Starověké hrdiny jsme postupně nahradili moderními superhrdiny, ke kterým vzhlíží velká část IT světa. Freelancerům ukazujeme, že to, co dokážou, jsou někdy nadlidské výkony. Jejich schopnosti přirovnáváme k superschopnostem, kterými dokáží zlepšit jakoukoli oblast, ve které si vyberou projekt.“  

Technologie u nás nejsou jen nástrojem, ale mostem k budoucnosti, kde každý projekt představuje příležitost pro růst, inovaci a pro vznik něčeho nového, co přispěje k budoucnosti businessu i lidí. 
 

Vlado Križan: ten, který Titány nakreslil

Originální myšlenka je pěkná věc, jen k ní najít toho správného autora. Měli jsme štěstí. Tvorby se ujal zkušený ilustrátor Vlado Križan. Položili jsme mu ke kreativnímu procesu tři otázky:  

  • Co Vás na spolupráci s TITANS nejvíc zaujalo? 
    Že tehdy ještě lokální značka měla tolik odvahy, aby přišla s takto dramatickou jinou vizualitou. Bylo skvělé pracovat na něčem tak zjevně odlišném a přitom komerčně úspěšném.  
  • Co všechno jste musel vzít v úvahu, když jste novou vizuální identitu značky tvořil? 
    Jediným limitem byla barevnost a motiv přilby, která je nejdůležitější součástí brnění a zároveň tvoří logo. 
     
  • A propojení Titánů s IT světem? Jak ho vnímáte? 
    Směrem k cílové skupině dobře fungují. A o to šlo!

 

Komiksová tvář firmy. Kdo ji má? 

Zeptali jsme se Googlu a umělé inteligence, kolik světových firem má v brandové identitě zabudovaný čistý komiks. Výsledek? Našli jsme spoustu značek, které používají v logu či na webu kresbu, ilustraci nebo konkrétní postavu. Ale celý komiks včetně série postav a písma? Cokoliv podobného ve stylu Marvelovek? Nikoho dalšího jsme nenašli.  

“Klienti se často ptají, zda jsou konkrétní Titáni navrhnutí a nakreslení podle našich zaměstnanců a zda já jsem ten vousatý Titán vepředu. Co jim na to odpovídám? Že to nejsem já… asi.. :),” směje se CEIO českých Titánů Jakub Konečný.

A jedeme s Titány dál 

Kreslení hrdinové se stali fungující součástí našeho businessu. Přináší lidem, se kterými spolupracujeme, prezentace a materiály ve stylu, který je oslovuje a zajímá. Ve světě plném vizuálního a grafického smogu dostáváme zpětnou vazbu, že Titáni působí fresh a originálně. Jsou rozpoznatelní od jiných značek a sdělují IT světu to, co sdělit chceme.  

A jak je vnímáte vy? Máte nápad na postavu, která by mezi našimi Titány mohla přibýt? Nebo na situaci z vašeho IT života, ve které byste je rádi viděli nakreslené? Napište nám o tom na [email protected], rádi se inspirujeme se. 

32 192

Titánů, kteří se
k nám přidali

672

Klientů, kteří se
k nám přidali

444 346

Úspěšně dodaných
man-days